A A A K K K
для людей з обмеженими можливостями
Недогарківська громада
Полтавська область, Кременчуцький район

СИСТЕМНИЙ ПІДХІД ДО НАЦІОНАЛЬНО-ПАТРІОТИЧНОГО ВИХОВАННЯ У МАКСИМІВСЬКОМУ НВК

Дата: 19.03.2018 11:03
Кількість переглядів: 244

                        СИСТЕМНИЙ ПІДХІД ДО НАЦІОНАЛЬНО-ПАТРІОТИЧНОГО ВИХОВАННЯ У МАКСИМІВСЬКОМУ НВК

Патріотичне виховання – це сфера духовного життя,

яка проникає в усе, що пізнає, робить, до чого прагне,

що любить і ненавидить людина, яка формується.

В.О.Сухомлинський

 

У процесі становлення кожної людини як особистості, школа завжди відігравала  і буде відігравати одну з найважливіших ролей.

Саме сьогодні, враховуючи нові суспільно – політичні процеси в країні, і для українського народу загалом, і для кожного громадянина концепція шкільного національно-патріотичного виховання дітей є стратегічним завданням.    

Системний підхід до національно-патріотичного  виховання здійснюється згідно з положеннями Конституції України, Законів України про освіту, Про дошкільну освіту, Стратегії національно-патріотичного   виховання дітей та молоді на 2016-2020 роки, Концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді та інших документів, що унормовують діяльність закладу освіти.

Згідно цих документів  педагогічним колективом розроблено та прийнято власну Концепцію національно-патріотичного виховання школярів, в якій закладено нові підходи і нові шляхи до виховання патріотизму як почуття і як базової якості особистості школяра.

Реалізовуючи виховну проблему навчального закладу «Удосконалення духовно - морального виховання шляхом підвищення громадянської активності учнів»,  педагогічний колектив системно працює над питанням національно-патріотичного виховання школярів як пріоритетного напрямку роботи.  Це окреслюється в річному плані роботи закладу, перспективних і календарних планах виховної роботи і охоплює всіх учасників освітнього процесу, починаючи з дошкільного відділу.

Напрямками роботи Максимівського НВК з національно-патріотичного виховання є:

−    формування патріотизму, відповідальності за долю нації, держави;

− виховання розуміння високої цінності українського громадянства, внутрішньої потреби бути громадянином України;

−    формування поваги до Конституції України, державної символіки: Герба, прапора, Гімну України;

−    збереження і продовження українських культурно - історичних традицій;

  виховання шанобливого ставлення до рідних святинь, української мови, історії;

−  формування національної  свідомості, людської гідності, любові до рідної землі, родини, народу;

  формування  соціальної  активності;

−  виховання правової культури особистості;

− формування  й  розвиток духовно-моральних і загальнолюдських цінностей;

−  формування в  учнів потреби до праці  як першої життєвої необхідності, високої цінності й головного способу досягнення життєвого успіху;

− сприяння розвитку фізичного, психічного та  духовного здоров’я, задоволення естетичних та культурних потреб особистості;

− виховання здатності протидіяти проявам аморальності, правопорушень, бездуховності, антигромадській діяльності.

На сьогоднішній день заклад фактично став для учнів осередком становлення громадянина-патріота України .

Перш за все, плануючи виховні заходи, педагоги нашої школи намагаються уникати формалізму й одноманітності, використовувати різні та цікаві дітям методи і форми патріотичного виховання, приклади мужності й звитяги захисників України як з історичного минулого, так і сучасних воїнів-героїв.

Патріотичні почуття дітей дошкільного віку засновуються на їх інтересі до найближчого оточення (сім'ї, батьківського дому, рідного  села), яке вони бачать щодня, вважають своїм, рідним. З огляду на це в педагогічній роботі вихователі використовують,  засоби народознавства, мистецтва, практичну діяльність дітей (спостереження, ігри, творча діяльність та ін.), національні, державні свята.

 У нашому закладі в рамках національно-патріотичного виховання молоді здійснюється ряд пріоритетних кроків і заходів.

По-перше, піднесенню патріотичних почуттів учнів сприяли зустрічі з воїнами АТО: бійцем батальйону “Айдар” Юрієм  Мироненком та його  бойовими побратимами, з учасником АТО Гусаковим Ігорем, з Юрієм Бондаренком – командиром 92-ї механізованої бригади, який розповів про бойовий шлях в зоні АТО героя-максимівчанина, випускника нашої школи Крівченка С.Ф., який загинув 21 листопада 2014 року неподалік міста Щастя Луганської області від вибуху фугасу у свої неповні 30 років; зустріч з учасниками АТО ДУК ПС та представниками волонтерської організації, які розповіли про тяжкі умови наших воїнів на передовій і  прагнення українських військових захищати кожну клаптик рідної землі.

 А 6 травня 2016 року під час районного свята до дня Перемоги над нацизмом у ІІ світовій війні відбулося урочисте відкриття Меморіальної дошки на фасаді нашого закладу, присвячене світлій пам’яті Сергія Крівченка. Пам’ять про його подвиг та подвиг тисячі українців навіки стане символом боротьби за незалежність нашої держави.

По-друге, різносторонньою є і волонтерська робота максимівських учнів та вчителів: проводяться благодійні ярмарки з метою збору коштів для потреб воїнів АТО,  предметів першої необхідності та теплих речей, написання дітьми листів-подяк з малюнками.

Традиційним стало виготовлення вихованцями гуртків янголів-оберегів та жовто-блакитних хрестиків для воїнів-захисників України, що стають для них приємними сюрпризами та носять особливий символ зв’язку з мирним життям.

По-третє, у вільний час та на перервах діти виготовляли маскувальні сітки для прикриття української бойової техніки. Всього передано в зону АТО 6 сіток від учнів та вчителів закладу.

Про волонтерську роботу, яка проводиться в Максимівському НВК було висвітлено у  пресі, неодноразово в засобах масової інформації, зокрема в програмах «Наш час» телеканалу «Візит» та газеті «Для дому і сім'ї», соціальній мережі «Facebook».  Колектив Максимівського НВК нагороджений подячним листом Міжнародного благодійного фонду «Пульс надії» за активну участь в проекті «Сітка» , подякою від колективу 101 окремої бригади охорони Генерального штабу збройних сил України за вагомий внесок у всебічне забезпечення військовослужбовців, Подякою за високий патріотизм, любов до України, активну громадянську позицію безкорисливу допомогу Центральному управлінню Національної гвардії України, Подякою Центрального ТУ НГУ за високий патріотизм, любов до України, активну громадську позицію, безкорисливу допомогу; подяка ГО «АТО-Майдан-Кременчук» за надану допомогу та підтримку у скрутний для Батьківщини час, безкорисливу допомогу бійцям; подяка Всеукраїнського благодійного фонду «Діти – наше майбутнє» за активну участь у ІІ Всеукраїнській благодійній акції «Допоможи солдату – захисти Батьківщину».

Також учнями та працівниками закладу підтримується в належному стані територія біля Меморіалу загиблим, обелісків на кладовищах, могили Невідомого солдата, меморіального знаку Жертвам голодомору.

Кожного року пошуковий загін закладу бере участь у Всеукраїнській краєзнавчій експедиції «Моя Батьківщина  - Україна»,  обласній краєзнавчій конференції «Полтавщина – земля моя свята», конференціях Міжнародного та всеукраїнського рівнів: «Пізнай себе, свій рід, свій нарід…» (м. Харків),  «Південно-Східна Україна  - очима сучасників» (м. Святогірськ), «Державотворчі процеси в Україні від найдавніших часів до сьогодення» (м. Черкаси»,  «Мій рідний край, моя земля – очима сучасників» (м. Миколаїв),  де наші  учні стають переможцями та призерами. Їхні роботи протягом останніх  7  років друкуються у збірниках  цих конференцій.

Щорічно команда нашої школи є переможцем та призером  районного етапу  Всеукраїнської  військово-патріотичної гри «Сокіл» («Джура»).

 Важливим фактором патріотичного виховання дітей та учнівської молоді є шкільні музеї. 25 березня 2015 року в Максимівському навчально-виховному комплексі відбулося урочисте відкриття історико-краєзнавчого музею, присвячене 500-річчю першої згадки про село Максимівку. Зібрані матеріали музею використовуються під час проведення виховних заходів у класах, відзначення знаменних і пам’ятних дат тощо. 

Не менш важливим є повсякденне виховання поваги до Конституції України,  державних символів – Державного Герба, Державного Прапора, Державного  Гімну України. 

Метою використання державних символів у навчально-виховному процесі є активізація формування почуття свідомого громадянина України, здатного захищати її незалежність, готового взяти на себе відповідальність за добробут і безпеку себе самого, своєї родини, народу.

У   закладі  успішно ведеться роз'яснення учням ідейної суті державних символів і правил їх використання,   традицій,  виховується  позитивне ставлення до державних символів України, формуються почуття поваги до них, стійкі навички свідомого дотримання почестей та правил поведінки щодо державних символів в повсякденному житті, під час урочистих і офіційних заходів.

У Максимівському НВК обладнаний куточок державної символіки.

Державна символіка є складовою оформлення навчальних кабінетів,  бібліотеки.

Державна    символіка    в    обов'язковому    порядку використовується при проведенні офіційних церемоній та урочистих заходів.

Для педагогічного колективу Максимівського НВК національно-патріотичний напрямок роботи був і залишається пріоритетним.

https://www.youtube.com/watch?v=NV30IkLju8c

https://www.youtube.com/watch?v=rUMYpp9Q81I

https://drive.google.com/file/d/1YzIQJhQ-cSdj4SLaIHrveQ8cxUEKGIdN/view?usp=sharing


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь