Мегашвидкі читачі
Любителі читання подібні гурманам, які вважають за краще насолоджуватися вишуканою стравою повільно. Маючи розвинену уяву, вони повністю занурюються в атмосферу роману чи повісті, уявляють себе в ролі головних героїв і переживають ті ж почуття, що і вони. Вони отримують задоволення від авторського стилю, описів природи або характерів. Тому, образно кажучи, смакуючи блюдо, ретельно його пережовують, а не проковтують на ходу, не помічаючи смаку. Хтось сказав, що люди, які читають книги, перш ніж помруть, проживають безліч життів, в той час як ті, хто їх не читає, проживають тільки одне. Книголюби нерідко віддають перевагу паперовому варіанту книг, а не електронному.І все ж книга – це джерело не тільки задоволення, але і корисної інформації. А її з кожним роком стає все більше, якої би галузі знань ми не торкнулися. У пошуках потрібних відомостей ми переривали гори книг і статей, на що йде багато часу. Тому з метою його економії на курсах швидко читання навчаються читати швидко, причому так, щоб прочитане закріпилося в голові, а не вивітрилося на наступний же день. Швидкочитання – це набір спеціальних технік і методик, які дозволяють значно збільшити швидкість читання, сприйняття змісту тексту. Люди, які володіють технікою швидкочитання, мають широке поле зору, вміють фільтрувати прочитаний матеріал, виділяти в ньому основне. А найголовніше - можуть швидко знайти в тексті потрібну інформацію. Такої техніки мегашвидкого читання навчилися і учні нашої школи. Зокрема, Поставенська Марина та Штригуль Кирило відвідують сільську бібліотеку майже щодня. Твори з позакласного читання, об`ємні романи та пізнавальна література – це те, що цікавить їх в першу чергу.
Керівники курсів, що займаються навчанням швидкісного читання, виділяють кілька видів ознайомлення з текстом: поглиблене, швидке, панорамне, вибіркове, а також читання-перегляд і читання-сканування. Марині, наприклад, більше подобається останнє. При поглибленому читанні проводиться аналіз всіх деталей, критикується прочитане, формулюються висновки, швидке читання ґрунтується на ознайомленні з художньою літературою. При панорамному читанні використовується методика розширення периферійного зору, тобто людина, що читає таким способом, охоплює очима досить велику ділянку тексту, при вибірковому - обробляються лише деякі частини тексту. Читання-перегляд зазвичай застосовується фахівцями і студентами при підборі тієї чи іншої літератури, а от при читанні-скануванні проводиться швидкий перегляд сторінок з метою пошуку окремих визначень, дат, прізвищ та імен. Між Мариною та Кирилом ведеться навіть змагання, що мотивує їх читати більше та краще запам’ятовувати. Спочатку обоє навчилися читати 1000 слів в хвилину, на даний час Марина читає 2500.
До речі, існує думка, що при швидкому читанні очі втомлюються менше, ніж при повільному, а рівень розуміння прочитаного на 20% вище. Але щоб навчання дало повноцінний результат, необхідно правильно себе налаштувати, зрозуміти для чого це потрібно.
Для читання і запам’ятовування текстів, можна використовувати одну з таких методик:
- «Пристрілка». У цьому випадку, текст «пробігається»очима і відразу ж виділяються головні думки. Таким чином, читання відбувається частинами, які несуть смислове навантаження.
- Ключові слова. Взявши текст в руки, варто швидко пробігати очима речення і«чіпляти» саме ті, що максимально відображають тему.
- Подавлення артикуляції. Щоб освоїти цю техніку, під час читання слід відбивати такт пальцями. Це дозволяє відволіктися від німого вимовляння слів.
- Зорова пам’ять. Ця техніка швидкочитання дозволяє навчитися запам’ятовувати довгі слова. Учень просто дивиться на картку пару секунд, причому головне, не дати йому встигнути прочитати.
- Вертикальне читання. Щоб швидко читати, треба вміти бачити не тільки наступне слово, але й весь рядок в цілому.
Всі ці методики допомагають не тільки навчиться читати швидко, але запам’ятовувати зміст. Але кожну вправу необхідно починати з маленького навантаження. Перед тим, як вчитися техніці швидкого читання та запам’ятовування, слід знати, що не останню роль у таких заняттях відіграє мозкова діяльність.
Марина та Кирило, не зважаючи на канікули, розпочали вперту роботу над удосконаленням своїх здібностей.
Ставте перед собою цілі і ви – і обов’язково досягнете бажаного! Адже для людини немає нічого неможливого!
Любов Мороз
Коментарі:
Ваш коментар може бути першим :)