A A A K K K
для людей із порушенням зору
Недогарківська громада
припинила діяльність, увійшла до складу Піщанської громади

Безпечні інтернет покупки

Дата: 29.12.2020 08:35
Кількість переглядів: 863

Фото без опису З розвитком інтернет-технологій люди все частіше стали здійснювати покупки товарів в інтернеті. Беззаперечно купівля по інтернету дуже зручна, а враховуючи протиепідемічні заходи і необхідна. Але кожного дня ми дізнаємось про ошуканих покупців  або замовників послуг.

Хочемо звернути уваги на основні моменти, які дозволять уникнути обману.

            Закон України “Про електронну комерцію” визначає організаційно-правові засади діяльності у сфері електронної комерції в Україні, встановлює порядок вчинення електронних правочинів із застосуванням інформаційно-телекомунікаційних систем та визначає права і обов’язки учасників відносин у сфері електронної комерції.

            Інтернет-магазин – це засіб для представлення або реалізації товару, роботи чи послуги шляхом вчинення електронного правочину. Обираючи інтернет магазин ознайомтесь з інформацією, яка має бути обов’язково зазначена на сайті  Інтернет-магазину, зокрема:

  • повне найменування юридичної особи або прізвище, ім?я, по батькові фізичної особи-підприємця;
  • місцезнаходження юридичної особи або місце реєстрації та місце фактичного проживання фізичної особи-підприємця;
  • адреса електронної пошти та/або адреса Інтернет-магазину;
  • ідентифікаційний код для юридичної особи або реєстраційний номер облікової картки платника податків для фізичної особи-підприємця;
  • якщо діяльність передбачає отримання ліцензії – необхідно зазначити відомості про таку ліцензію, зокрема серія, номер, строк дії та дата видачі;
  • порядок формування кінцевої вартості товару щодо включення (невключення) певних податків у вартість товару;
  • інформація про вартість доставки.

Зазначаємо, інформація про найменування, адресу, контакті дані є вкрай необхідним, щоб споживачу було повністю зрозуміло хто є контрагентом, до кого можна звернутися із вимогами.

            Права та обов’язки покупця (замовника, споживача) товарів, робіт, послуг у сферіелектронної комерціївизначаютьсязаконодавствомУкраїни,зокремаЗакономУкраїни"Про захист прав споживачів". Законом визначено, що товари, які продаються споживачам,повинні бути якісними. При чому, на вимогу покупця продавець повинен надати документи,що підтверджують якість товарів. Такими документами можуть бути сертифікативідповідності, гігієнічні висновки, тощо.

            Відповідно законодавства, покупець без необхідності будь-якого обґрунтування має можливість повернути річ, якщо протягом 14 днів з дня отримання такої речі або отримання документа, що підтверджує факт укладення правочину, повідомить про це продавця. У випадку розірвання договору покупець має повідомити продавцю місце, де товар може бути повернутий. Тобто товар має бути забраний продавцем. Строк, протягом якого товар має бути забраний, а гроші повернуті покупцю, становить не більше 30 діб. При чому, до повернення грошей продавцем, покупець має право притримати товар. В умовах договору купівлі-продажу Інтернет-магазином може бути визначено, що товар поставляється та повертається за допомогою пошти. В цьому випадку покупець має повертати товар за допомогою пошти. Проте в абсолютно всіх випадках, усі витрати із повернення товару покладаються на продавця. Покупець до вжиття заходів продавцем із повернення товару зобов’язаний протягом 60 днів зберігати його. Якщо продавець за цей час не вжив заходів із повернення товарів такий товар переходить у власність покупця без обов’язку за нього сплатити. В той же час, якщо продавець не повертає сплачені кошти за товар протягом 30 днів, за кожен наступний день нараховується пеня у розмірі 1 % від вартості товару.

Увага! У разі недосягненні згоди усі питання вирішуються в судовому порядку.

Користуючись послугами інтернет-магазинів, як і в реальному житті, слід дотримуватися певних правил:

  1. Робити покупки в великих інтернет-магазинах, які добре зарекомендували себе на ринку.
  2. Уважно читатиумови надання послуг, а також усі документи, отримані під час оформлення замовлення, наприклад бланк замовлення, товарні накладні, рахунки тощо.
  3. Перевіритиреквізити продавця, особливо якщо магазин не викликає довіри.
  4. Отримати підтвердження законності торговельної діяльності.
  5. Читативідгуки покупців про магазин, розміщені на сторонніх сайтах. Хоча виключити ймовірність того, що ті відгуки замовні, все одно не можна.
  6. Дізнайся через пошуковик або за датою реєстрації домену, як довго існує магазин.
  7. Порівняйте ціни в різних інтернет-магазинах.Занадто низька ціна може свідчити про підробки або недобросовісні наміри продавця.
  8. Уточнити телефономкінцеву вартість товару і його доставки, умови виконання замовлення, можливість отримання касового чека. Оцінити рівень культури спілкування продавця.
  9. Пам’ятайте: НІКОЛИ, за жодних умов добропорядний продавець не запитуватиме PIN-код банківської картки або пароль від акаунта. Якщо це відбулося, відразу ж припини всі дії на сайті і зв’яжись із представниками банку, який випустив карту, для того щоб її заблокувати.

Якщо Ви стали жертвою Інтернет-шахрайства – не соромтеся, а звертайтеся у правоохоронні органи. В Управлінні по боротьбі з кіберзлочинністю МВС України можна оформити електронну заяву про випадок правопорушення: www.cyberpolice.gov.ua

Якщо гроші були переведені шахраєві через платіжну онлайн систему, то варто звернутися в службу підтримки цієї платіжної системи. Є ймовірність, що після цього рахунок шахрая заблокують.
У випадку ж з Інтернет-магазинами потрібно написати скаргу на адресу продавця. Якщо претензія буде проігнорована, то потрібно буде подати заяву в правоохоронні органи або звернутися в прокуратуру.
Зауважте, власники Інтернет-магазину не є недосяжними. Сайт знаходиться на хостингу, а це припускає наявність паспортних даних власника. Якщо на ресурсі вказано юридичну адресу, то ви можете відразу подати в суд і відстояти свої права споживача.

            Водночас, навіть якщо ви не стали жертвою шахраїв, радимо в обов’язковому порядку інформувати поліцію про всі відомі вам факти вчинення шахрайських дій в мережі Інтернет. Вказана Вами інформація є важливою для наших працівників для оперативного реагування на правопорушення та подальшого розкриття злочинів.

Правову консультацію можна отримати зателефонувавши на безкоштовний номер системи безоплатної правовоїдопомоги 0 800-213-103

 

Кременчуцький місцевий

центр з надання безоплатної

вторинної правової допомоги

 


Коментарі:

Ваш коментар може бути першим :)

Додати коментар


« повернутися

Коментування статті/новини

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь